Deloitte’un hazırladığı “Perakendenin Küresel Güçleri 2010” raporunda göre önde gelen 250 perakende kuruluşu cirolarına göre sıralandı
Geçen yıl ciro açısından en yüksek performansı sergileyen ilk 10 marka zirvedeki 250 marka arasında konumunu sağlama alırken bu 10 şirket, 2008 toplam perakende cirosunun yüzde 30’unu gerçekleştirdi.
Wal-Mart 401,2 milyar dolar ile zirvede yer alırken bu kuruluşu 127,9 milyar dolarla Carrefour ve 99 milyar dolar ile Metro izledi.
Bir çok perakende markası, İnternet ortamında sosyal topluluk ağlarının avantajlarını değerlendirmeye başlamış görünüyor. Alternatif perakende kanallarına sahip markalar e-ticaret becerilerini geliştirmeye çalışırken, online satışlar hala toplam cironun çok küçük bir yüzdesini oluşturuyor. En büyük 100 perakendecinin gelirleri içinde internetten satışların payı toplam satışların ancak yüzde 6,6’sına ulaşıyor. FMCG perakendecilerinde ise online satışların payı yüzde 0,9 gibi çok düşük bir düzeyde görünüyor.
Gelişen pazarlarda faaliyet gösteren perakende zincirleri kendi bölgelerinde öne çıkmaya başlarken, birçoğunun rakipleriyle küresel pazarlarda mücadele edebilecek bir konuma geldiği ifade ediliyor. Bu tip markalar açısından bir sonraki adım bölge ülkelerine yatırım yaparak kendi coğrafyalarında büyümek olacak.
Dünyada cirolarına göre ilk 10 perakendeci
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder