22 Şubat 2011 Salı

Discountlarda Yüzde 17 Büyüme


Ipsos KMG tarafından yayınlanan verilere göre 2010 yılında cari fiyatlarla yüzde 9 büyüme gerçekleşti. Discount marketlerin 2010 büyüme oranı ise yüzde 17 oldu

Ipsos KMG Hane Tüketim Endeksi rakamlarına göre indirim marketleri yüzde 17 büyüme ile 2010 yılını geçirdi. Bu verilere göre bakkal ve orta marketler ise genel büyüme ile paralel bir büyüme göstererek toplam içindeki yüzde 27’lik payını korumayı başardı. İndirim marketlerindeki büyümenin etkisi market markaları büyümesinde de görüldü. Market markaları 2010 yılını yüzde 17 büyüme ile kapattı. Açık ürünler toplam büyüme civarında bir büyüme gerçekleştirirken, markalı ürünler yılı ortalamanın altında bir büyüme ile kapattı.

Pazarın dinamiğinde en etkin role sahip olan genel ve içecekler yüzde 9 büyüme ile pazar büyümesini belirledi. Yağlar kategorisindeki büyüme yüzde -1 olarak gerçekleşti ve yağlar genel gıda içinde daralma yaşayan tek kategori oldu. Buna karşın Süt ve Süt ürünleri yüzde 12, genel gıda yüzde 11 ve atıştırmalık ürünler ve şekerlemeler yüzde 10 büyüyerek segmentin lokomotifi oldular. Yüzde 8 büyüyen içecekler kategorisinde alkollü içecekler cari fiyatlar ile yüzde 4 büyürken, alkolsüz içecekler yüzde 9 büyüme kaydetti.

Kişisel bakım ürünlerinde kriz sonrası beklenen büyüme
Kişisel bakım ürünleri de yüzde 12 ile ortalamanın oldukça üstünde büyüdü. Bu da hem kişisel bakım konusundaki çabaların arttığını ve hem de tüketicinin görece daha iyi bir yıl yaşadığının göstergesi. Temizlik ürünleri ise yüzde 4 büyüme ile pazar büyümesinin altında bir performans ile yılı kapattı.

2010 yılında DE SES grubu yüzde 11 büyürken, bu grubu yüzde 9 büyüme ile C2 SES grubu izliyor. SES gruplarına benzer şekilde düşük gelir gruplarında, yüksek gelir gruplarına göre daha fazla bir büyüme gerçekleşti. En düşük gelire sahip grup harcamalarını yüzde 17 oranında arttırırken, en yüksek gelire sahip grup hızlı tüketim ürünlerine ayırdıkları harcamalarını yüzde 5 arttırdı.

Hiç yorum yok: