21 Kasım 2007 Çarşamba

Fuarlar Başarılı Olmayacaksa Niye Yapılır?


Fuar sezonu resmi olarak açıldı...

İstanbul Gıda Fuarı ile başlayan, Antalya ‘da Food Product ile devam eden ve yine İstanbul’da Private Label fuarıyla biten üçlünün ilk ayağı geçildi. Kasım ve Mayıs ayları arasındaki bu dönemde, üç büyüğün yanında değişik kentlerde birçok ufak çaplı fuar da gerçekleştiriliyor.

Ayrıca daha özelleşmiş, belli ürünlere yönelik düzenlenen fuarlar da var. Öte yandan yıllardır bu üç organizasyonun dışındakiler için çeşitli sancılar söz konusu... Yurt içi ve dışından perakendeci kuruluş temsilcilerinin alanda olması, gıdayla ilgili bir fuarın başarısının öncelikli şartı.

Antalya zaten kentin özel konumu ve fuarın iyi ayarlanmış takvimi ile başarıyı yakalıyor. CNR ise doğru hedef kitleyi fuara getirmeyi kesinlikle iyi öğrendi.

Diğer fuarların başarılı olabilmesi için gereksiz ziyaretçileri uzak tutup, perakende zincirlerinin üst düzey yetkililerini fuara getirmeyi öğrenmeyi gerekiyor.

Bu konuda örnek göstereceğim çalışmayı 2008 Nisan'ında yapılacak FMSG Fuarı için Sine Fuarcılık yaptı. Şimdiden Türkiye Perakendeciler Federasyonu'nun desteğini alarak, fuarın başarısını aylar öncesinden garantilediler.

Diğer fuar şirketlerine duyurulur.

Hiç yorum yok: