21 Kasım 2007 Çarşamba

Kararların Verileceği Günler


Bu ayın gelişmesi Makromarket’in Afra’yı satın alması oldu. Kombassan’ın şirketi olan Afra, marka değeri yüksek bir perakende zinciri... 2000’lerin başında şu an faaliyet gösterdiği kentlere ilk alışveriş merkezlerini Afra açtı. Dolayısıyla bu bölgelerde modern perakendenin simge markası oldu. Bu çerçevede değerlendirdiğimizde Makromarket için doğru bir satın alma oldu.

Tabi ki söz konusu Makromarket olunca, olayı daha geniş perspektiften incelemek gerekli. Öncelikle Türkiye Perakendeciler Federasyonu üyelerinin hangi yol haritasını izleyeceği iyice netleşti. Uyum ortaklığıyla birlikte İstanbul ve Ankara’nın en büyük yerli zincirlerini içeren yapı, bünyesine Konya ve İç Anadolu’nun Ankara dışındaki illerindeki en büyük yerli zinciri kattı. Böyle bir ivme yakalanmışken, İstanbul ve Ankara’dan önemli perakende markalarının Makro – Uyum’a katılımlarının an meselesi olduğunu düşünüyorum. Katılımları geciktiren konu, PERDER’in içinde aktif rol alan isimlerin diğer ortaklarını ve aile bireylerini ikna sürecinin uzaması olabilir.

Uzun vaadeli düşünmek isteyen firmalar için iş ortakları perakendecilerdeki bu değişimi takip etmek hayati önem taşıyor. Yalnız başına küçük hacimli bir perakendecinin kısa sürede çok güçlü bir ortaklığın parçası olma ihtimali var. Doğru hamleler yapan üretici firmalar için çok güzel fırsatlar olduğu kadar değişen şartlarla zor duruma düşme tehlikesi de var. Üretici ve tedarikçi cephesinin şu aralar işleri oldukça zor ancak yerellerin karar aşamasında, Migros’un ise yeni sahibinin en geç 2008 Şubat’ta belli olacağını düşünürsek önümüzdeki yıl bulutlar aralanacak ve ufuk görünecektir.

Hiç yorum yok: