17 Aralık 2007 Pazartesi

Yeni Trend: 'Perakendede İzdiham Yönetimi'


Alışveriş merkezi projelerinin dikkat çektiği bu yıl içinde, açılış takvimini yılbaşına göre ayarlayan birçok yatırımcı var. En büyüklerinden biri Aralığın ilk haftası Bakırköy’de faaliyete başlayan Capacity oldu.

Sana’yı Unilever aldıktan sonra fabrika Çorlu’ya taşınmış, Bakırköy’deki arazisi ise uzun süre çeşitli söylentilerin odağı olmuştu.

Son olarak spor salonu yapılması beklenirken, İstanbul’un en değerli arazilerinden biri daha ‘perakendeye yâr oldu’ ve tam anlamıyla ışık hızıyla Capacity konduruldu.

Birçok yeni markanın hizmete girdiği merkezde İstanbul’daki ilk şubesini açan İngiliz elektronik perakende zinciri Electro World dikkat çekenlerin başında geliyor. Bu mağazanın açılışında inanılmaz bir kalabalık vardı ancak olağanüstü tedbirler alınarak herhangi bir izdiham yaşanılması önlendi.

Firmanın genel müdürü açılıştan sonra ‘izdiham yönetimi’ konusunda bir aydır yöneticileriyle çalıştıklarını söyledi. Böylece ‘kategori yönetimi’, ‘stok yönetimi’, gibi tabirlere alışmış perakende literatürüne yeni bir terim eklenmiş oldu.

Eğitim danışmanlık firmaları yakında müfredatlarına ‘izdiham yönetimi’ diye bir konu koyarsa şaşırmayın.

Hiç yorum yok: