17 Aralık 2007 Pazartesi

Çözüme Odaklı İletişim Gerekli


Perakendenin kendine ait bir yasası olacaksa, tarafların maddeler üzerinde uzlaşma arayışları gerçekleştirmesi gerekiyor. Öte yandan konunun içine toptancılar, esnaf odaları, bakkallar ve benzeri taraflar girdikçe daha da çözümsüz bir hâl alıyor.

Ticaret Odaları’nda ve benzeri platformlarda perakendecilikle ilgili toplantılar gerçekleştirildiğinde, uluslar arası ve ulusal markaların temsilcileri karşısında, 10 yıl önceki sistemin güzelliğinden bahsedip konuyu daha da çıkmaza sokan toptancı derneği temsilcilerini ya da bakkalları değil ‘yerli organize gıda perakendecileri’ni bulmalı.

Bu şekilde olmadığında toplantılar, dişe dokunur hiçbir çözüme ulaşılmadan ve bilindik sözler tekrarlanarak geçiştiriliyor.

Tartışmayı bu kadar genele yaymadan öncelikle perakendeyi temsil eden iki güçlü organizasyonun; Türkiye Perakendeciler Federasyonu ve AMPD’nin çeşitli ortamlarda müzakere etmesi gerekiyor.

Umuyorum taraflar kendi içinde sağlamayı başardıkları sağlıklı iletişim ve bilgi akışını, yıllardır süren bu çözümsüzlüğü aşmak adına birbirleri arasında sağlamayı başarabilir.

Hiç yorum yok: