17 Aralık 2007 Pazartesi

Çözüme Odaklı İletişim Gerekli


Perakendenin kendine ait bir yasası olacaksa, tarafların maddeler üzerinde uzlaşma arayışları gerçekleştirmesi gerekiyor. Öte yandan konunun içine toptancılar, esnaf odaları, bakkallar ve benzeri taraflar girdikçe daha da çözümsüz bir hâl alıyor.

Ticaret Odaları’nda ve benzeri platformlarda perakendecilikle ilgili toplantılar gerçekleştirildiğinde, uluslar arası ve ulusal markaların temsilcileri karşısında, 10 yıl önceki sistemin güzelliğinden bahsedip konuyu daha da çıkmaza sokan toptancı derneği temsilcilerini ya da bakkalları değil ‘yerli organize gıda perakendecileri’ni bulmalı.

Bu şekilde olmadığında toplantılar, dişe dokunur hiçbir çözüme ulaşılmadan ve bilindik sözler tekrarlanarak geçiştiriliyor.

Tartışmayı bu kadar genele yaymadan öncelikle perakendeyi temsil eden iki güçlü organizasyonun; Türkiye Perakendeciler Federasyonu ve AMPD’nin çeşitli ortamlarda müzakere etmesi gerekiyor.

Umuyorum taraflar kendi içinde sağlamayı başardıkları sağlıklı iletişim ve bilgi akışını, yıllardır süren bu çözümsüzlüğü aşmak adına birbirleri arasında sağlamayı başarabilir.

Yeni Trend: 'Perakendede İzdiham Yönetimi'


Alışveriş merkezi projelerinin dikkat çektiği bu yıl içinde, açılış takvimini yılbaşına göre ayarlayan birçok yatırımcı var. En büyüklerinden biri Aralığın ilk haftası Bakırköy’de faaliyete başlayan Capacity oldu.

Sana’yı Unilever aldıktan sonra fabrika Çorlu’ya taşınmış, Bakırköy’deki arazisi ise uzun süre çeşitli söylentilerin odağı olmuştu.

Son olarak spor salonu yapılması beklenirken, İstanbul’un en değerli arazilerinden biri daha ‘perakendeye yâr oldu’ ve tam anlamıyla ışık hızıyla Capacity konduruldu.

Birçok yeni markanın hizmete girdiği merkezde İstanbul’daki ilk şubesini açan İngiliz elektronik perakende zinciri Electro World dikkat çekenlerin başında geliyor. Bu mağazanın açılışında inanılmaz bir kalabalık vardı ancak olağanüstü tedbirler alınarak herhangi bir izdiham yaşanılması önlendi.

Firmanın genel müdürü açılıştan sonra ‘izdiham yönetimi’ konusunda bir aydır yöneticileriyle çalıştıklarını söyledi. Böylece ‘kategori yönetimi’, ‘stok yönetimi’, gibi tabirlere alışmış perakende literatürüne yeni bir terim eklenmiş oldu.

Eğitim danışmanlık firmaları yakında müfredatlarına ‘izdiham yönetimi’ diye bir konu koyarsa şaşırmayın.