27 Haziran 2007 Çarşamba

Aysun Kayacı Satınalma İsteği Yaratır mı?


Dudak botoksu reklamı olsa şüphesiz evet... Ancak Pepsi markası için aynı fikirde değilim.

Örneğin RC ya da Kristal kola sermaye yapıları ve mevcut hedef kitleleri gereği böyle bir reklam yapmazlar. Ancak o ikisinden biri yapsa ve adını tekrar duyursa, bir enteresanlık sağlasa, bir haraket kazansa başarılı bulurdum.

Fakat Pepsi için yanlış bir tercih. Bu noktadaki bir firmanın adını sansasyonel şekilde duyuracak reklamlara değil satış arttırıcı reklamlara yönelmesi gerek.


Kadınlar için itici bir reklam evet. Öte yandan ben de mesela içecek olsam bile artık alıp sokakta Pepsi Max içmem. Pepsinin hedef kitlesi erkekler için de itici bir reklam.

Birini öpmek için Pepsi içmeye ihtiyacım var, çok azdım kimseyi bulamıyorum gibi saçmasalak bir imaj yaratmaya çalışmışlar sanırım.

Sonuç olarak Coca Cola'nın daha sade, akılcı ve çarpıcı kampanyalar yaptığı uzun süredir bilinen bir gerçek.

Pepsi'nin ise senaryosu zayıf ama prodüksüyonu güçlü, sırtını ünlü kullanımına dayayan ve bana göre her zaman ezeli rakibine göre çok daha başarısız işler çıkardığı da ortada.

Hiç yorum yok: