19 Ağustos 2010 Perşembe

Japonlar Türk Göbeği Yapacak


Merkezi Japonya'nın Tokyo kentinde bulunan Türk firması Baharu'nun Yönetim Kurulu Üyesi Soner Öner, baklavadan zeytinyağına, balıktan kuru üzüme kadar onlarca ürünü Japon damak tadına ''Marre'' markasıyla sunduklarını, Türk ürünlerine yarattıkları güven sayesinde meslektaşlarının bu ülkedeki yolunu açtıklarını söyledi.

Öner, 12-13 saat süren uçak yolculuğuyla ulaşılabilen, bu zorluk nedeniyle de Türkiye'nin pazar arayışında ihmal ettiği Japonya'nın aslında Türkiye için önemli bir pazar alternatifi olduğunu söyledi.

Kişi başı 36 bin dolarlık yıllık milli gelirle dünyanın sayılı ülkeleri arasında yer alan Japonya'ya 12 yıldan beri Türk gıda ürünlerini pazarladıklarını, ilk yıllarda önemli zorluklar yaşadıklarını ancak, ''marre'' markasıyla sundukları bu ürünlere artık güven oluştuğunu anlatan Öner, ''Pirinçten başka her şeyin satın alındığı Japonya'da Türk markasına güveni sağlamanın huzurunu yaşıyoruz'' dedi.

Şirketlerinin yönetim kurulu başkanlığını uzun yıllardır Japonlarla ticaret yapan ve Türkiye'de tekofaks ile tanınan Ayhan Bermek'in yürüttüğünü belirten Öner, onun tecrübelerinin şirketlerinin başarısında öncelikli paya sahip olduğunu söyledi.

Öner, salçadan ayçiçek ve zeytinyağına, incirden meyve suyu, kayısı, salça, makarna, baklava, balık ve kuru üzüme kadar onlarca Türk gıda ürününü Japon damak tadıyla buluşturduklarını belirterek, ''Aslında Japonlar'ın damak tadıyla Türk damak tadının benzerliği bile yok. İlk zamanlar Japonlar bu tatları yadırgadılar ancak, şimdi severek tüketiyorlar'' dedi.

Japonya'daki dev market zincirleriyle çalıştıklarını ifade eden Öner, ''Japonlar Türk halkını seviyor. Burada kendi ülkemizde gibi yaşıyoruz. Gönül bağlılığı ticaretimizdeki sorunları aşmamıza da yardımcı oluyor. Japonlar ürün alırken kılı kırk yararlar ancak, bir kez güvendikleri zaman da asla vazgeçmezler'' diye konuştu.

Hiç yorum yok: