4 Haziran 2009 Perşembe

Çamlıca Portakallı, Sen Nerdeydin Gözüm Yıllardır...


Fanta ve Yedigün ile başedemeyen, marka değerini koruyan ama artık penetrasyon sağlayamayan, perakende noktalarına ürün veremeyen Çamlıca'yı bir süre önce Ülker aldı, biliyor musunuz bilmiyorum...

Bunun gibi birçok ürün var. İlk aklıma geleni TGDF Başkanı Şemsi Kopuz'un satın aldığı Mis markası. Bir zamanlar süt dendiğinde, ayran dendiğinde 'Mis' derdik. Hala bile marka değerinin güçlü olduğuna inanıyorum. Birşeyler yaptılar, uğraştılar, Mis ile birlikte aldıkları Misbon markasını da tekrar tutundurmak için ayrı şirket bile kurdular ama şu ana kadar olmadı. Aslında niye olmadığının nedenlerini de biliyorum ama şimdi girmeyeyim o topa...

Bu arada bir zamanlar 'RC Kola' vardı yahu. Bak şimdi aklıma geldi. Bayaa bayaa raf payı almış, kendine göre müşteri portföyü sağlamıştı. O ne oldu?

Daha arasak çıkar bu tip markalardan. Tipitip, Big Babol, Yumiyum, Sulugöz, Turbo gibi... Bir de hiç unutamadığım Meybuz vardı. Elvan gazoz vardı. Jingle'ı ile beynime çakılan Capri Sun vardı.

Ben bunu ayrıca yazayım birgün. Asıl konuya dönersek...

Ülker, ürünlerin ambalajını değiştirdi ve sade, vişneli ve limonlu çeşitlerini raflara sundu.

Sonra da bir araştırma yaptırdı... Rastgele seçtiği insanlara en sevdiğiniz meyveli gazoz hangisi? diye sordu.

Sonuçlar geldiğinde bi baktılar ki uzun süredir üretilmeyen Çamlıca Portakallı ilk üçte.

İyi de biz bunu satmıyoruz ki diye düşündüler sonuçlara bakıp ve tekrar üretime başladılar.

Uzun süredir satılmayan bir ürünün, kendi segmentinde en sevilen üçüncü marka olması başlı başına ilginç bir olay zaten.

Daha ilginci bu kadar işin içinde olmama rağmen bana da sorsan, 'Ya Çamlıca'nın portakallı gazozu vardır, hani çocukken çay bahçesinde içerdik, bitmesin diye dibine yaklaşınca pipete dilimizi dayayıp geri iterdik, o en iyisidir' derdim.

Ben de bilmiyordum yani. Sevindim bu haberi duyunca. İlk rastladığım yerde alıp içeceğim bir tane...

Hiç yorum yok: