4 Haziran 2009 Perşembe

Pepsi Pepsi Şaşırttın Bizi


Dünyanın en önemli hızlı tüketim markası Coca Cola, verilebilecek en üst düzey yetkilerinin hepsini bir Türk'e devretti, biliyorsunuz.

Türkiye'de tüketicilerden aldığı tepki, bu markaya sempatimizin nasıl tavan yaptığını çok güzel anlatıyor. Coca-Cola, Türkiye'de konsolide net satış gelirini 439,3 milyon TL'ye ulaştırdı ve tarihinde ilk kez 100 milyon kasayı geçti

Geçen yılın aynı dönemine göre firmanın konsolide satış hacmi yüzde 13,4 oranında artarak toplam 103,6 milyon kasaya, konsolide net satış geliri ise yüzde 12,2 oranında artışla 439,3 milyon TL'ye ulaştı.


Pepsi'nin bu sıçramaya vereceği yanıtın bünyesindeki iyi yetişmiş bir Türk yöneticiyi global çapta çok iyi bir pozisyona atamak ve bunu da medyada en iyi şekilde duyurmak olacağını düşünmüştüm.

Onlar daha zekice bir hamleyle!! Seda Sayan'ı marka yüzü yapmayı seçtiler.

Hani bazen absürd olması için bir şey söylersiniz. Mesela 'Metallica'nın ön gurubu olarak Türkiye konserinde Ajdar çıkacakmış' dersiniz.

'Pepsi'nin yeni marka yüzü Seda Sayan olacakmış' demek aslında bunun gibi bişey. Ne ürünün yapısı, ne markanın temsil ettiği duygular, ne hedef kitleyle uyum. Neresinden baksan absürd.

Bu kararın alındığı kreatif ortamı da çok merak ettim. Hiç mi aklı selim bir insan yoktu o masada 'ne yapıyoruz yahu biz' diyecek.

Bakalım Seda Sayan'ın halı ve terlik segmentinde satış artıran 'sabah programı sever' kitlesinin Pepsi'ye ne yararı olacak?

Cola Turka, ürünün tadını biraz daha tutturabilse, futbola bu kadar kafayı takmayıp daha değişik şeyler denese sonuç çok acı olabilirdi Pepsi açısından.

Ancak durum öyle değil ve alttan gelen kimse olmayınca bu tip 'hadi bir de bunu deneyelim, belki tutar' mantığı işleyebiliyor. Hatayı hızlı cezalandırabilecek üçüncü bir marka yok çünkü...

Hiç yorum yok: